Alla inlägg under januari 2012

Av Linda Larsson - 31 januari 2012 20:57

Japp då är man hemkommen från ett pass från innebandyn. Kul o alltid lika

skönt efteråt. Imorgon står det simning på schemat. Det gillar jag. Väldigt

avslappnade. Men ändå nyttigt för kroppen. Får även se om vågen ger något utslag.

Fuska lite i helgen med några öl. Fast bara 4 st. Är kanske detta min nya jobbiga last.

De smakar ju väldans gott. 


Dagens funderingar lite sisådär... Man borde vara tacksam för det man har.

Jo jag vet att jag gnäller på mitt jobb. Att jag borde byta det vet jag. Jobbat där

för länge men som sagt man är bekväm. Men lite tankar så är jag glad att jag har

jobb. Jag blir så upprörd för folk kan med att gnälla att de jobbar så många timmar.

Åh du har jobbat dina timmar som du ska. Vad är problemet??  Vad glad för det.

Låter lite knäpp denna tanken för jag själv är sååå trött på att jobba. Men får vara glad

för det lilla man har. Ett jobb, ett hus, en  bil o världens bästa sambo. Sedan måste

man vara lite egoistisk o tänka på sig själv vad man själv behöver för att må bra. Så nu ska

jag börja tänka i andra spår. Se livet i en annan syn vinkel. Och vara tacksam för ddet JAG

har så det så!!


Min dröm lista ska jag nu börja skriva: (har ju en del jag vill göra)


*Ett nytt badrum

*En ny bil

*Även en jänk igen hade inte varit fel

*Resa till usa

*Resa en mass till

*Bygga ett hus från grunden

*Flygga luft ballong

*Gå ner en del i vikt (vilket jag försöker nu med)

*Starta ett eget företag

*Bli fotograf

*Springa göteborgsvarvet

*Flytta utomlands

*Bli piggare på morgonen

*Gifta sig kanske i framtiden. (Enligt mig ganska så meningslöst)

*Uppfina massa bra botmedel mot allt ont i denna värld

*Vara ekonomiskt oberoende


Den kommer bli längre med lite väl trött nu för att tänka så dax att

krypa till sängen

Av Linda Larsson - 25 januari 2012 18:45

Ja onsdag. Var några dagar sedan jag var här. Varit o simmat. Vägde mig minus 1 kilo.

Sakta men säkert. Simma idag 1000 m på 33 minuter se om man kan slå den tiden.

I måndags var det Bugg kurs. Kul men svårt. Fattar inte hur jag ska få ihop allt.

Massa steg o skit men det ger sig väl. Och igår var det ju innebandy. Kul som

vanligt. O förlora som vanligt. Men vad gör det....


Vet inte vad jag ska skriva. Så ge mig gärna tips alltså.


Till helgen är det mässa på två hjul. Den är rolig. Var några år sedan den var

här i göteborg. Som sagt en dröm till då är ju ett mc kort. Så miljonär hade ju inte

varit fel. Så när jag vaknar i mon så ge mig lite pengar tack!! Helst under kudden.

Kanske skulle skriva en sådana där drömmar lista. Tänka lite först. Se om man

kan beta av den i framtiden. Eller något i allefall.


Igår när jag jobba så fick jag en skiva av en kund. ganska så bra. Var blues. Han

heter  Daniel Norgren. Är från borås.  Denna låt är med på skivan.



Dax att krypa ner i soffan


Av Linda Larsson - 22 januari 2012 17:34

Har värkligen ingen själv Disciplin. Usch nä nya tag så blir det nog bra.

Bugg imon.  Hela veckan är ju massa träning. Kul!!! Annars har

helgen varit toppen. Gillar mitt liv som det är just nu. Mår bra,

kommit igång med träningen, umgås med mycket trevligt folk

som man får bra energi av....

Av Linda Larsson - 20 januari 2012 19:09

Grymt skönt med fredag. Älskar denna dag. Jäkla korkat igentligen att leva bara för helgen

Man borde ta vara på varje dag o inte helgerna. Tror man skulle må mycket bättre. Leva fullt ut.

Varit o tränat känns skönt att komma igån. Men skulle vilja ha någon som står där med en piska.

Ge mig lite pisk rap när man inte sköter sig. Eller stå o skrika på mig lite. Fast hade kanske inte

varit så smart. Folk hade ju undrat vad man gjort. Någon som känner för att anta den utmaningen

så säg till. Man kanske skulle anlita en personlig tränare fast pengar saknas väl till det. Tror det typ 

kostar runt 500 kr per timme. Blir ju dyrt i längden. 


Idag blir det lite räkor för vårat lilla mys. Var jätte länge sedan man åt det. Blev bara sååå sugen.

Kolla igenom lite bilder o filmer från sommaren vad jag vill ha sommar igen. Är nog en sommar person.

Lägger upp lite filmer från en av de gryma konsererna var på i sommar typ metallica. 



 
 


 


Underbart Var det i alle fall. Längtar till måndagen med då man ska prova på att bugga för

första gången. Ingen takt känsla heller som man har. Nä dax att äta o somna i soffan som

vanligt en fredagskväll.

Av Linda Larsson - 18 januari 2012 19:30

Ja då var det mitt i veckan. Väldans skönt. Närmar sig helg. Jag älskar ju att vara ledig

en sådan skön känsla. Igår var det ju innebandy alltid lika roligt, Bara avgudar att få träffa

tjejerna. Man skratta o har det trevligt. Fast det tar imot varje tisdag innan man åker. Ganska så

knäppt för det är ju jätte skönt efter. O man går hem glad o nöjd för man fått rört fläsket. Ringde

även Gyn då jag måste ta ut min p-stav för den går ut nu i mars. Den rara tanten fråga om jag skulle

ha en ny eller  något nytt. Vet inte som jag svara. Har änna inte tänkt på det än då. Och hon bara

fortsatte mala på o fråga. Då börja man ju funderar lite på vad  är det för fel på människan? Fattar hon

inte mitt svar eller? Tillslut gav hon med sig o sa vi tar det när du är här. Tack för det!!! Efter innebandy

kom jag hem till middag som var klar. Hamburgare gott. Och nyttig som det är med. (åt efter Lchf)

Har nog välrdens bästa sambo som gör lite saker åt mig. Eller ganska så mycket.


Även idag har jag tränat. Simmat blev det. Gillar att plaska lite avslapning smatidigt som det ger lite nytta.

Någon som är sugen på att hänga med så kommer detta göras varje onsdag runt 17,00. Så nu blir det

Broccoligratäng med stekt svamp o lövbiff o vitlöksmör. Hoppas detta smakar gott. Fått en noja då

broccoligratäng är väldigt gott. Fattar bara inte varför. Någon dag tänkte jag testa på lite lasagne.

Ska vara gott enligt många. Och som sagt det blir ju efter Lchf. Vägde mig även idag. Dde har en väldigt

bra våg på simmet, Är uppe i 91 kg borde väl kanske inte gått ut med det. Men känner att jag har

ett mål med denna blogg så lika bra. Så nu jäklar folk ska det kämpas lite.... 


Av Linda Larsson - 16 januari 2012 19:14

Måndagar är så tråkiga. Fram tills nästa måndag då det skall börjas bugga.

Tjötat om detta i flera år. Även fått med min sambo. Ser fram imot detta.

Dagen till ära har varit väldigt lugn. Alltså en bra dag på jobbet.


En tank som kom upp idag igen är ju vad jag gör med mitt liv. Går i samma spår

var eviga dag känns det som. kör min gula jobb bil 8 timmar omdagen nästan.

Har gjort detta i snart 9 jävla år. Förstår inte folk som jobbat på samma ställe

hela sitt liv. De borde ju vara pyskisk sjuka. Frågan är ju då vad ska man göra?

Alla dessa tankar blir lite jobbiga i längden då man inte kommer fram till något.

Hade jag haft råd (typ varit miljonär) hade jag pluggat. Så kanske man hade gjort

det man vill. Plugga kan man ju göra men inte leva på studiobidraget. Så om gud nu finns

skulle jag bli väldigt glad om du kunde tänka dig skänka lite pengar till mig. Tack så mycket!


Dagen har ju varit bra som sagt. Lite trött som man oftast är om man heter Linda på måndagar.

Kanske blir ändrig på det i framtiden. Har försökt äta nyttigt idag med. Går sakta med säkert.

Till lunch idag blev det sallad och middagen blev chilie corn carne. Kommer komma upp lite bilder.

har även hämtat en köksvåg så jag kan väga maten. En bajsbrun våg från 70-80 talet. Svin ful men

Men fukar till det den ska.


 


Ni får en liten låt att lyssna på idag med.


Nä krypa ner i soffan. Lång dag imon då det är apt plus innebandy.

Av Linda Larsson - 15 januari 2012 16:51

Dagen till ära börja bra då vi åkte o hjälpte människor som kanske hade festat lite mycket.

Men vad gör man inte för vissa snäll som man är. Kan säga att det är hur skönt som helst

att vakna  utan att må dåligt. Fattar inte hur man orka med festa såååå hårt som man gjorde 

förr. Det räcker nästan att höra om det. Man kanske börjar bli vuxen. Nä det tror jag inte. Är ju 

bara 18. Eller? Även hunnit måla. Känns som det måste göras så man kan få ordning här

i huset. Så man får det som man vill. Skulle ju vara väldigt skönt om allt var klart imorgon.

Miljonär hade varit fint. Fast då bor man väl inte här i detta lilla hus. Fast jag älskar detta lilla hus.


En ny vecka på g. Får se hur man lägger upp denna. Bara massa nyttigheter i mat väg. Ska

klara detta. Har ju inget val vill ju så gärna fixa det. Så ni som läser kan ju kanske stöta mig lite.

Träna ska jag göra med,  Blir ju innebandy. Så roligt med det. Plus att det är så många underbara

tösabitar som är med.


Jag är riktigt usel på detta vet faktiskt inte om detta är min grej. Gahhh vet inte vad jag ska skriva

måste ju vara helt menningslösa inlägg som kommer hamna här.


Av Linda Larsson - 14 januari 2012 21:32

Nu testar vi här o ser hur detta går. Sitter här hemma o bara tar det lugnt.

Tittar på filmen norbit. Den är ju hur kul som helst. Trött efter gårdagen men

 en kanon kul kväll.


Min första förändring i år är att det är dax att fixa min kropp som missköts

grovt enligt mig. Trött på att vara trött jämt o ständigt. Måste ju tänka på min

framtid, Hur man nu vill leva den?


Så denna vecka som varit har jag provat lite olika lchf recept.

Som är i från boken Lchf för kvinnor. En skit bra bok med mycket goa saker i.

Gott som tusan är det. Så det kan ju funka ett tag. Funderar bara

på om det finns någon annan metod som kan funka med. Själv

klart ska jag försöka igång med min träning. frågan är då vart jag skall

börja denna gång. Sportlife, Frisklis o svettis, Träna i kungälv.


Ja en lite börja på detta. Ni får gärna tipsa mig om vad jag ska skriva i framtiden...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards