Alla inlägg under oktober 2012

Av Linda Larsson - 23 oktober 2012 13:14

Nu när man är gravid så märker man väldigt lätt hur humöret svänger. Från

att vara glad till att sitta o grina för minsta lilla grej på tv. Eller att man känner

sig ensam fast man inte är det. Eller behöver massa av kärlek fast man redan

får det. Man blir ju helt knäpp.  Eller det bästa när man inser att man är gravid

o allt är värdelöst typ att man kommer bli världens sämsta mamma. Kanske bara

jag som´känner så? Tror inte det men många tankar flyger runt i skallen.


Nu sitter jag o kollar på tv. Sjukhuset. Kanske inte det bästa pogramet tanken på

hormonerna. Men det är ju sååå bra. Vart hos sjukgymnasten idag o fått lite

tens. Bra skit detta. Går varannan vecka nu så. Skönt att det blivit bättre i fogarna.

Var hos bm igår allt såg bra ut o bra prover. Gillar när man tar blodprov o min

bm hittar aldrig någonstans att sticka mig. Samma problem som mamma min.

Så fick ta provet i handen. Undra hur det kommer gå på förlossningen. Skrev

även i min journal hur jaag vill ha det på förlossningen. Kommer gå bra detta.

Måste kanske packa min bb väska snart är ju bara 29 dagar kvar. Men vem

vet kanske kommer ut snart. 


Nä idag fick vi vår täck skiva till badrummet. Så snaty är det klart. bara taket kvar typ.

Skönt men duscha kan man göra för det. Så skönt atta bara duscha. Älskar ju

värme så ett badkar hade varit bäst. nä dax att ta min vila som är ett måste

så trött som jag e.


 

Av Linda Larsson - 17 oktober 2012 19:57

Ja det var ju så då. Nu ska man känna sig (tror jag) full lärd med allt som handlar om

förlossning, ammning o dyligt. Känner mig nu just nu i denna sekund att jag kommer 

inte ihåg något. Hur ska man komma ihåg allt? Klart jag kommer ihåg saker. Framför

allt det jag redan läst en gång innan. Mest intressanta var dagens träff. Handla om

ammning alltså kan man lära sig så mycket om ammning så man måste prata om det

i 2 timmar. Bara undra hur andra känner över sådana här träffar. Glad att jag gått på det

Tycker kanske det borde vara mer gånger för jag kommer ju knappt ihåg var vi prata

om första gången. Men lika glad är jag för det. På måndag då ska man åter till bm.

Ska bli spännande o se mycket som skall göras. Största kom ihåget är mitt att kissa

i röret för att ta med. Sedan blodprov o alla andra prover som jag skall ta. Hoppas

järnet stigit lite till. Så trött som jag är just nu är inte klokt. Man kanske blir det i slutet.


I fredags kom en liten skrutt till världen. Sambons syster fick sitt andra barn då det

blev en liten flicka till. Hur underbart det är. Väntar tills det är dax för mig. Hoppas snart

känner att det är dax. Min kropp orkar snart nog inte mer. Jo klart jag orkar. Men lär bli

sängliggade det sista. Det trycker ju sååå gott neråt hela tiden.


Har även insett att jag har världens bästa sambo som ställer upp till 100% o lite till.

Gör allt jag ber om. Samtidigt som han renoverar huset. Så glad att han kom in i mitt liv.

Sedan är jag nöjd över mitt liv som det är nu. Alla nära o kära som berikar mitt liv. 


Av Linda Larsson - 10 oktober 2012 19:22

Kanske inte en sådana där följer typ våra värsta år eller glamor. Min serie är Grey´s.

Den bästa serien ever helt klart. Men efter de 2 senaste avsnitten börjar jag funderar

på vad som finns kvar att se. Alla bara dör. Helt knäckt blir jag. Vafan så här kan det inte

gå till. Nu har jag grubblat 1 hel vecka på detta så hoppas kvällens avsnitt är bra!!!


Sedan har vi denna andra serien jag följt är Dr house. Är sista säsongen nu.

Bara älskar hans sätt att vara. Synd bara att det är sista säsongen nu.


Sedan har vi Sons of anarchy. Är helt bara underbar. Sedan finns många pojkar att se

på. Den har liksom allt som gör att jag skall orka kolla på det. Har väldigt lätt att tröttna på

saker. Framför allt böcker.


Sedan gillar jag då 2½ män. Alltså den serien finns ju allt i. Alla i den serien har något som

man gillar. Trist bara att charlie inte fick fortsätta.


Sedan den trogna goa underbara VÄNNER. En av de bästa. Den behöver man inte säga

ett skit om för alla vet vad det är.


Nu när man varit hemma ganska så många veckor så har man ju

kollat en del på tv. Även läst lite böcker. Just nu läs det Sankta psyko

med Johan Theorin. Helt klart läs värd. Läst en annan bok med

han också som heter Skumtimmen. Så bra så man kan ju inte sluta läsa.

Ett hett tips säger jag. Sedan gillar jag läsa självbiografi av olika

kända människor. Nyss läste jag ut Ozzys. Att den människan lever

är ett under. Läs den säger jag bara.


Nu tappa jag tråden känner att allt blev tomt inom mig....

Av Linda Larsson - 8 oktober 2012 20:31

Känns som det fast jag vakna i natt av att pyret fått hicka. Ganska så fräck känsla

tyckte jag. Var hos bm allt var stabillt som vanligt. Järnet har fakstiskt gått upp lite

nu med till 116. Ingen jätte hör ökning men bra enligt bm då det går upp.


Var o hälsa på ett par helt underbara kamrater. Sååå skoj o höra hur de

upplevt  allt när de varit gravida o har barn. Sedan åkte jag o handla

ett trökigt måste men måste ju äta något på dagarna.


Idag börja kärleken men bebisrummet. Målat 2 väggar vit sean ska det

tapetseras resten fin tapet tycker jag. Kommer bli sååå bra.



Tycker den passar både pojke o flicka då vi inte vet vad det blir. För mig spelar det

ingen roll vad det blir bara det är friskt. Kärleken vill så gärna ha en tjej. Så det ska bli kul o se

vad det blir. Bara 44 dagar kvar om jag inte går över. Alltså 5½ vecka kvar. Längtar så på dig!!!

Av Linda Larsson - 5 oktober 2012 10:24

Japp idag fyller man år. Jippi vad kul.  Hela 28 år. Fast jag känner mig bara som 18.

Så det så.  Idag vet jag inte vad som händer. Hoppas på kärleken överraskar mig

på ett bra sätt. Har inte såååå stora krav för att fylla år är ju inget direkt. Kanske när

man fyller jämt typ 30 o sånt.  Vakna typ 8, Gillar vakna tidigt för då kan man ligga

o dra sig o kika film. Visste ju att pappa skulle komma idag. Håller ju på att kakla

badrummet. Blir sååå tjusigt. Väntar spänt tills det är klart.


Min önskelista:

*Systemkamera ( Har önskat mig i flera år)

*20000 kr till ett kök gärna 30000kr då kan jag köpa ny vit varaor med.

* Hotell vistelse just nu med bad så man kan få lite mys med hjärtat

o ta hand om sin kropp. Kanske känna sig utvilad en liten stund.

* Presentkort på ikea. Då jag vet att jag inte kommer få 20000kr.

Så jag nöjer mig med ett att folk kunde lägga ihop.




Lite sugen på att göra en tatuering igen har 2 st som jag är nöjd över. Bara lite färg i dom skulle göra

det ännu bättre. äUndra hur det är nu med tatuering o ammning om det blir så. Detta får kollas.

Allt jag vill just nu är att pyret är fött o jag får börja röra mig. Bara gå ut en promenad. Jippi!!! vad kul det

skall bli.

Av Linda Larsson - 4 oktober 2012 11:36

Är en sådan dag som idag kommer sluta att inget händer o jag ligger o soffan o gottar mig.

Börja redan i går med en värk i magen vet inte var det var. Skulle tro kanske förvärkar eller

något liknande. Fortsatte hela natten så sova har varit minimalt. Finns liksom ingen sovställning

som är skön. Åh jag som älskar sova på magen. Det ända jag skall göra när bebsien tittat fram.

Är bara 6 veckor kvar. Längtar som tusan samtidigt jag känner att tiden är knapp att hinna med det jag vill.

Så länge barnrummet blir klart är jag tacksam.


Vi var på föräldrargrupp igår första gången. Väldigt kul o spännande. Så nu ska vi gå 2 onsdagar till

ser fram imot detta. Roligt med denna föräldra grupp tycker jag var att alla var så olika. Kanske inte

sådana folk som jag hade umgåtts i vanliga fall. Men kul o spännande.


Sedan har jag mitt problem som jag skjutit framför mig länge nu. Ringa försäkringskassan o ändra inkomst o

sånt. Fattar ju inget. Men jag har hört att det är såååå lång väntetid så är sååå sugen å att ringa,


Snart helg undra vad man skall hitta på då? Vill så mycket men tror inte orken finns. Nu när man

sover högst 6 timmar på en natt med någon i magen som tror att min kisseblåsa är en leksak.

Så vaknar man ju typ varje timma så en helhets sömn är ju nästan kanon. Min moster har en teori

att man går o kissar så många gånger på natten för att kroppen skall vänja sig vid att gå upp på

natten o amma med bebisen sedan. Kanske är så. Vem vet.


Ovido - Quiz & Flashcards