Alla inlägg under september 2012

Av Linda Larsson - 28 september 2012 12:48

Inte för att det spelar mig någon roll. Går här hemma hela dagarna. Känner att

man borde göra en massa saker typ städa, fixa barn rummet eller dyligt. Men

då kommer man till orken som inte finns. Plus fogarna värker börjar bli svårt

att ta sig på byxor, köra bil.  Funderar om man skulle börja lägga sig

tidigare o vända dygnet rätt men jag kan inte sova. Är ju 300 grader i vårat

sovrum på natten. Bara älskar när sambon åkt till jobbet då kan jag öppna fönstret

helt utan någon säger att det är kallt. Att jag är så varm är väl bara en gravidsytom.

Tycker ändå min graviditet ändå varit fel fri ska väl inte gnälla slapp ju att spy i

början. Bara problem med fogarna. Men snart är det över. Har bara 54 dagar kvar

om jag inte går över.


Fick ett tips att dricka hallonblads te. Detta skall testat säger att det är bra vid förlossningen

då livmoder drar ihop sig snabbare. Så det måste testas.


Saknar mina goda arbetskamrater. Får nog åka på ett besök snart. Nu när man ser

ut som en flodhäst o rörligheten är lika med noll. Ser fram imot denna vinter o jul. Mysigt

med ett litet pyre Tror det kommer bli så underbart detta.  Tror min underbara smabo

tycker likadant. Svårt att få han o säga saker. Han har sååå mycket annat att tänka på.

Men han finns för  mig eller oss kanske man skall säga. Ställer upp på allt. Glad att

jag träffade han. Han kom allt i rätta tid o ställde allt till rätta.

Av Linda Larsson - 26 september 2012 19:46

Jätte trött som jag är så händer inte så mycket i mitt liv. Eller rättare sagt orkar inte.

FInns värkligen inget som jag är sugen på just nu. Bara känner för att se på film

o vila. Kanske är så nu den sista tiden innan ungen har bestämmt sig att titta ut.

Var hos bm igår. Allt var bra förutom järnet som ligger på 110 som de gjort de senaste

3 besöken där. Är i vecka 32 så nu får den gärna komma ut eftersom det trycker på

så förbannat. Å lättare blir det inte tanken på de förbannade fogar som värker.

Kan man bli galen av att vara gravid? Ändå väldigt roligt att känna alla små sparkar

o allt som händer på vägen. Så sjukt att det växer ett litet liv där inne. Snart så

ska den titta ut det vet jag. Får ser hur änns liv blir då. Stor omsällning får man räkna med.


Renoveringen går sakta men säkert framåt. Kakel på väggarna är klara så bara resten.

Barnrummet har vi börjat med lite grann. Köket lär ju inte bli klart innan vårat lilla pyret

kommer ut. Men vad gör det. Allt funkar ju ändå. Det viktigaste är ju badrummet så

man har toa o dusch o det hinner vi. Kommer bli så fint. Hel kaklat rum men nya fina

saker. Mycket att längta till.


Nästa onsdag den 3 oktober  börjar mamma gruppen ska bli kul o intressant o se vad

för människor man kommer möta. Det som är det svåraste nu är namn vad ska man

välja? Har ni något förslag så säg till....

Allt är även inhandlat nu utom skötbord om vi ska ha det. Klart vi ska ha det. Men om

vi ska bygga ett eget. Svärmor har inhandlat sängen så tacksam för det. Kommer bli så

fint i pyrets rum när det blir klart.


Av Linda Larsson - 10 september 2012 12:03

Var ett tag sedan man var här inne. Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Har liksom inte orkat.

Lite mycket att tänka på o göra här hemma. Huset är under renovering. Känns lite stressad

över detta då det måste bli klart snart. Då vi ska ha barn. HAde varit skönt om det var klart nu.


Att bli gravid som jag blev har varit både upp o ner i tanke gången. Det är både skrämande

och underbart. Att bli förälder o växa upp ha ett ansvar för någon är stort. Förut har man bara

tänkt på sig själv o inte behövt planera något direkt. Så fort det gick som inte alls var planerat.

Hade tänkt mig nu efter sommaren att satsa att bli gravid. Men livet ville annorlunda.


Gjorde ett test 8 Mars då var jag gravid. Bara några timmar efter man tagit ut p-staven så var det kört.

Nu när tanken funnit sig till rätt o allt känns bra. Utom då husrenoveringen som tar tid. Så är jag väldigt glad för

mitt beslut eller rättare sagt vårat beslut att skaffa barn. Min sambo är ju helt underbar ändå.

Tycker lite synd om han då han får vara med om mycket konstiga humörsvängningar. Under

denna period har jag bara gått upp 4 kg. Ganska så stolt då jag ligger för en risk förlossning.

Har även negativt blod då jag får ta extra prover typ varje gång jag är hos bm. Men glad för det

är ju inte jätte långt kvar. Varit sjukskriven sedan v 20. Alltså 10 veckor O jag

saknar ju inte direkt jobbet. Bara min aunderbara kollegor.  Har 71 dagar kvar till bf. Är i vecka 30.

Börjar känna att det är tungt då barnets huvud ligger neråt o trycker. Så skönt när man har foglossning

på det med. Men glad för det.. Bara att bita ihop. Men gillar inte vara gravid. Ser inte riktigt det mysiga med det.

Men det är min åsikt. Längtar tills det är klart måste vara det som alla väntar på.


Ska se om jag kan försöka uppdatera denna blogg. Som sagt är ju inte världs bäst på att skriva

Ovido - Quiz & Flashcards