Alla inlägg under januari 2014

Av Linda Larsson - 31 januari 2014 14:40

Denna helg ser jag fram imot, Bara vara med min lilla familj o mysa.

Tänkte åka till naturhistoriska mussemet. Sedan vidare på liten shopping.

Bara jag o mina 2 kärlekar. Äntligen kunna umgås utan massa saker

att göra. Kan säga att det varit en del det sista. Så mycket att tänka på.

En del jobb o dyligt. Hjälpt hjärtat med hans bokföring. Hoppas den

stämmer nu så det problemet är borta. På måndag ska jag ta tag i

min kropp med. Saknar träningen massor men nu känns det som

det lugnat sig en del. Vet ju att vi måste satsa en del o offra en massa.

Men går det vägen nu så komer våran framtid bli bra. Vara sin egna

chef måste ju vara det bästa. Även sökt en tjänst. Hoppas jag får den

tror den hade passat mig så bra. Nära här hemma med o jobb dagtid.


Känns som livet är på topp nu. Hoppas denna goa känsla håller i sig.

Vill kunna leva såhä jämt.


På söndag är det även kalas. Min goa systerson fyller år typ idag.


Ett litet dagens tips skallni få. Mumford & sons - babel

vilken bra skiva. Helt klart min stil av musik.

Såg även ett väldigt bra pogram i går En clown till kaffet på kanal 5.

Skratta en massor. Så kolla in detta. Nä får ta o njuta en stund nu

i soffan innan tösa vaknar o vill ha mat.


KRAM

Av Linda Larsson - 17 januari 2014 12:12

Snöat hela dagen gillar snö men nu känns det som lite sent. Tycker det skall vara

snö under december. Idag är det fredag väldigt skönt enligt många. Tycker om

fredag i vanliga fall men nu när man är hemma hela dagarna så känns inte fredagarna

så speciella. Ganska så skönt att vara hemma med världens bästa tös. Tänkte

försöka mig ut o åka pulka med lillfisen när hon sovit klart. 


Läser som en dåre. Massa att lära om regler o grejer. Hoppas jag fixard detta.

Eller rättare sagt måste fixa detta. Lite kul att få tänka på lite annat o lära sig lite nytt.


Lilltjejen har äntligen börjat sova i sitt egna sovrum. Jätte skönt enligt mig. Får

äntligen sova utan att någon av oss störs av varandra. Och det bästa är att det

funkar jätte bra. Hon vaknar fortfarande kanske någon gång under natten. Men

som sagt det händer ju inte varje natt. Så nu är man utvilad till max och orkar

gå upp tidigare än man gjort det senaste halv året. Känns som  allt börjar

funka som det skall. Allt börjar kännas bättre i mittt liv igen. Allt utom

träningen. Men tänkte ta tag i det på måndag igen. Måste få kommit

igång igen. Saknar att träna. Hoppas att schemat på friskis ser bättre

ut denna termin....


Nä får väl sätta mig o läsa lite nu när strumpan sover

Kram på er

Av Linda Larsson - 8 januari 2014 14:54

Kroppen bara värker. Kan det vara för man inte tränat på 1 månad nu. Känns

ju skit men snart är jag där igen. Och då är det bara träning o min lilla familj

som jag kommer satsa på. Klart umgås med mina fina vänner med. Just nu

känns allt lite bättre men är inte riktigt där än. Är så sugen på att åka iväg en

helg bara jag o Chrille. Tror vi behöver det. Vart så mycket med allt med förtaget,

jobbat fast mest är det Chrille som varit borta o jobbat. Tror på detta. Vet att

detta kommer bli bra. Detta är våran framtid ju. Bara allt börjar rulla utan

problem så blir det kanon.


Snart kommer den bästa Malin hit. Så mysigt att umgås med henne.

Som vanligt gör jag middag till henne. Och idag funderar jag på om

vi skulle åka till Barnenslekstad så fröken får av sig lite energi. Märker

att hon börjar bli äldre då hon börjar få en egen vilja. Inte alltid lika

lätt längre när det händer saker. Som sagt är inte alltid underbart med barn.

Men ändå älskar man detta lilla liv så mycket. Men som sagt det är ingen

lätt lek detta. Undra hur det kommer bli när hon är äldre. Bara dra sig

i håret eller  skrika i en kudde när man blir galen.  Men hon är min

dotter o kommer alltid älska henne för det.


Ihelgen blir det lite mys med innebandy tjejerna. Tjöta  lite skit o äta

gott. Gott att få komma ut själv lite grann.

Snart kurs med kul att få testa detta. Hoppas det går vägen.

Är behov av detta väldigt mycket. Fast kursen är ju bara på 4

dagar så.


Förkylningen börjar ge sig. Skönt det. Bara älskar när hela näsan

är tätt o ban knappt kan andas.  Typ det ända som finns i ens

huvud är övrlev det släpper snart. Snart kan du andas igen.

Knäpp som är så vet man bäst med inga tabletter så farligt

är det ju inte. Sedan ligger man där o undrar när liemannen

skall komma. 


Dax för maten så vi har något att äta snart.

Puss o kyss


Av Linda Larsson - 5 januari 2014 22:56

Detta året börjar ju inget vidare med dunder förkylning.  Just nu känns allt

skit. Bara trött orkar inget. Känner mig som välrdens sämsta mamma som

inte hittar på något. Allt har blivit till en ond cirkel. Allt kändes så bra. Klart

att en del gör det fortfarande. Hoppas att det beror på den sega förkylningen.


Har en del saker planerat nu så måste få upp min motivation o känna mig

glad som jag alltid är. Så det går vägen.


Nä orkar inte skriva med känns ju skit ändå....

Ovido - Quiz & Flashcards