Alla inlägg under januari 2013

Av Linda Larsson - 29 januari 2013 10:57

Sitter här en god tisdags morgon. Helt grymt skönt fast det blåser storm ute.

Jag är väldans nöjd då man får sova så mycket utan äns gå upp på nätterna.

Jag kan ju inte påstå att det är jobbigt att ha barn än. Men jag har ju inte heller

haft några problem. Det ända som händer med lillfisen är att det kommer ett

litet skrik när hon är hunrig. Så tror jag är lyckligt lottad för detta barn.

Idag har jag bestämmt att jag skall vara inne så trist väder ändå. Var faktiskt

ute igår o gick en promenad. och idag är det innebandy. Så känner inte att jag

behöver gå ut Ska bli så roligt. Har inte spelat sedan maj. Har inte rört mig sedan

dess heller så nu är det dax. I helg hade vi innebandy fest. Det var skoj. Tog det väldigt

lungt har ju inte drukit sedan ett år tillbaka. Så man får mjukstarta.

Sedan ser jag inte menningen att vara svin full heller, Men som sagt

alltid lika trevlig att träffa tjejerna o umgås.


Jag har börjat längta efter våren nu så tråkigt väder varje dag o kallt.

Gillar snö men tycker det räcker under december månad. Sedan får

det gärna vara varmt o skönt resten av året. Nä får fixa frukost till

mig själv nu. Ni får chansen att lyssna på en grym låt med som bara går runt o runt här

hemma varje dag. All kärlek till er mina vänner

Av Linda Larsson - 24 januari 2013 16:03

Var på återkontroll hos min  bm. Allt såg bra ut o jag hade läkt ihop bra.

Så nu är jag frisk. Skönt. Dax att ta tag i träningen nu. Skönt det. Så som

jag längtat. Framför allt efter att få spela innebandy. Skall bli kul igen.


Ja denna månade kom typ alla räkningarna så grattis leva snålt. För

har inte änns pengar att betala räkningarna. Men det löser sig.

Man blir ju inte rik av att gå hemma o ta hand om sitt barn. Men vad

gör det. Inga pengar i världen skulle ändra mitt beslut att skaffa denna

underbara människa. Så mycket glädje varje dag när man ser på henne.


Imon är det läkaren för Lilla fröken. Rutin kontroll. Känns som om det är

det ända man gör springer till läkaren varje vecka men snart blir det bara 1 gång

i månaden. Kollar på unga mödrar. Det tar min tankat tillbaka till min

förlossning. Tänk att man klarat av det. Sjuk stolt o nöjd över detta.


Av Linda Larsson - 22 januari 2013 09:51

Ligger här o myser med Lill tjejen. Förresten så har vi bestämmt namn. Det blir Tindra Vilda Forsström. Jag har det rätt bra. Lilla Tindra är så snäll. Aldrig skrik här inte. Nä nu skall jag fortsätta med myset.

Av Linda Larsson - 21 januari 2013 10:41

Jag Linda Sofie Larsson tror inte på Gud.

Jag Linda Sofie Larsson tror inte på någon religon alls.

Jag Linda Sofie Larsson tror på Ödet....

Den dagen man föds då är det redan bestämmt vad som skall hända i sitt liv.

Ödet har redan bestämmt din första kyss, din första kille, ditt först sår, ditt

första bråk, ditt första ord, när du gifter dig och när man skall dö.

Sedan kan man göra sina val med det är ju redan bestämmt vad som händer.

Livet är inte rättvist så är det bara. Tyvärr får vi flera gånger känna på den

hemska smärtan när någon går bort. Vissa fall är bättre än andra. Smärtan

som man upplever(enligt mig) kommer bli bättre. Det kommer finnas många varför...

Men livet sitt bli bättre. Men saknandet efter människan finns alltid kvar. Det är

då man får minnas de bästa minnerna .


Det är därför jag tar mina dagar som de kommer. När man upplevt en sådan smärta. 

Varför skall man stressa och ha massa måsten? Så när folk

fråga mig om vi skall hitta på något. Så svarar jag oftast inga problem.

Bestämm en dag du kan. Och som  svar får man då vilken kan du.

Alltid eftersom jag inte planera så långt fram. Jag tror folk har en konstig uppfattning

om mig. Där jag inte tar så många beslut själv. Här har ni min förklaring.

Jag planerar knappt längre. Vill leva som det var den sista dagen....


Jag är en nybliven mamma. Har blivit väldigt blödig tror det beror på mina hormoner.

Har aldrig varit sådan innan. Jag är världens gladaste människa. Kanske inte alltid.

Men försöker vara så glad som möjligt. Älskar mina vänner och min familj o släkt.





Av Linda Larsson - 18 januari 2013 18:14

ja det är fredags mys idag. Har ingen karaktär idag då det börja med att jag

luncha med mina goa kollegor där vi käka pizza. Sedan åkte jag till city gross

o handla o den påsen innehöll inte mycket nyttigt. Typ massa olika drickor,

choklad, Jordnötter och potatis gratäng. Jo dagens middag blir då


*Skagen toast

*Kött med potatisgratäng med pepparsås

* Glass om man orkar. Och den är hemma gjord.

(Om man nu orkar äta detta då man redan tryckt i sig massor av choklad o skit)

Fast på veckorna intas det bara mat typ var tredje timma och väldigt

små portioner


Men hann ju kläma in en promenad runt hela Kungälv på typ 45 minuter.

Försöker röra mig lite i allefall. För ja promenera är det ända jag får göra än.

Bara längtar efter gymmet. Tänk er själva att bara ligga på rygg i i typ 5

månader för du inte klara göra ett skit för det bara gör ont. Så suget är

mycket nu. Ända saken kvar att göra är att bestämma vart man skall

träna. Tror det blir friskis o svettis. För min ekonomi så passar det just nu.

Nä får väl börja med maten så vi får ha en mysig fredag våran lilla familj

Av Linda Larsson - 17 januari 2013 17:54

Japp gick en promenad i fontin. Gick väl typ 4 km och mitt i allt träffa jag på Stefan min gamle kollega som jag jobbade ihop när vi utgick från Kungälv. Skönt väder o snacka lite skit. Det var kul. Det är skönt att komma ut när man väl gör det. Så nu får jag börja med detta. Så om någon är sugen att hänga med så hör av er

Av Linda Larsson - 16 januari 2013 22:52

Idag har vi varit hemma o inte gjort så mycket. Skönt att ta det lugnt ibland. Imon blir det en promenad i fontin. Den som är sugen kan ju häng med. Ligger nu i sägen o lyssnar på när min käraste snarkar o Lill fis sover sp gott. Det har hon gjort hela dagen. Undra hur mycket hon kan sova egentligen. Jag kan ju inte gnälla på att man är en trött mamma. Vi brukar lägga Lillan typ vid 22 och hon sover senast 23 o då vaknar hon mellan 8-9 varje morgon. Då kör vi mys framför tvn här i sängen. Ingen stress här inte. Nä dax o fortsätta kolla på Chicago fire. Rätt bra serie som börjat på tv 3....

Av Linda Larsson - 13 januari 2013 10:05

Blev något knas med inlägget innan. Vi var på en restaurang här i helsingborg. Som heter Brooklyn. Mysigt o trevligt. Gött käk som tusan. Den är amerikansk o Irlands inspirerad. Och inte för dyrt heller. När vi åkte ner igår kändes det som vår. Solen lyste. Åkrarna var grön o blå himmel. Längtar efter våren. Nä som sagt dax för frukost

Ovido - Quiz & Flashcards