Alla inlägg under november 2012

Av Linda Larsson - 21 november 2012 13:46

Dagens datum är 21 november. Då jag är beräknad. Kommer inte bli någon bäbis idag.

Skönt för dagens datum gillar vi inte och heller vill jag inte att den kommer 30 november

då min mamma fyller år. Hur kul är det o fylla år på mormors fördelse dag.


Dagens datum är ett sorgedatum då en barndomskamrat gick bort. Redan gått 2 år.

Känns konstigt. Då kan man undra hur alla andra känner. Fruktansvärt enligt mig.

Tankarna finns idag hos de nära o kära till han. Så orättvis.... Visst vi hade ju

ingen riktigt nära kontakt i slutet men man har ju sina minnen kvar från den tiden

vi umgicks. Mycket rolig tid var det. Saknar detta mycket.  Men nu går det inte

göra så mycket åt det.


Pyret ligger där den ligger men snart kommer den ut. Ska bli så mysigt. Saknar

att vara ute o träffa kompisar. Känns som man skiter i alla men så är det inte.

Orken finns liksom inte så jag ber om ursäkt.... En liten mysig låt får ni här idag






Av Linda Larsson - 14 november 2012 18:21

Så känns det nu. Bara 1 vecka kvar till bf. 21 november, Vill inte att pyret kommer

denna dag. Får komma nu enligt mig. Är säkert på väg snart med tanken på hur

mycket förvärkar o skit jag känner nu. Orkar inget just nu knappt ta mig utanför

sängen. Kroppen är så trött. Vet vad jag vill göra när detta är klart. En natt på

ett hotell. Kan ju bli svårt så nöjer mig med massage någonstans här i byn. Tror att

man behöver detta. Glad över att man har den bästa sambon som gör allt nu.


Skönt att man fick storstädat förra helgen så det inte känns så lidande. Bara julsakerna

som skall upp funderar på att ta detta imon då min käraster ska testa på sitt nya jobb.

Då blir jag ensam en hel dag o orkar inte ligga mer i soffan. Var hos bm igår. Mycket

trevligt. Hon är nog en av de bästa jag mött så trevlig o omtänksam. O har jätte bra

koll på en. Allt såg jätte bra ut. Tillomed järnet har gått upp bättre än jag skrev in mig.

Så det tog bara typ 9 månder o få ordning på det.


Bara  längtar efter julen. Känns som jag är den ända. Bara älskar den. Massa ljus

o gran o julskinka mysa bara med familjen. O snö hoppas jag. Bara älskar det,

Får väl ta o drömma mig bort lite. Fast den är snart här.

Av Linda Larsson - 6 november 2012 16:05

Har en underbar känsla i kroppen idag. Har varit hos både bm o sjukgymnasten.

Då jag har haft foglossningar så har jag kört med tens. Alltså så skönt. Alla mina

foglossningar har släppt. Så grymt skönt att slippa de. Hoppas de inte kommer

tillbaka. När man då ligger där hos sjukgymnasten så dycker det upp en del

tankar, Massa olika funderingar som saft. Man ligger ju ändå där i 20 - 30

minuter. Brukar att försöka sova en liten stund under denna tiden men svårt

när både en klocka som nog är inne på sin sista tid o massa folk är utan för

o kör på sina tränings maskiner. Idag föll tanken på grymt skönt denna

metod har hjälpt mig o må mycket bättre. Ni kan ju tänka er o ha smärta konstant

hur ni än gör. Visst för en god sak men så roligt är det inte. Då jag gått med dessa

besvär över halva min graviditet. Så skarpt kan jag rekomendera detta. Akupuntur

ska ju funka med men det har jag inte testat.


Var hos bm idag allt såg så bra ut. Hjärtat lät så fint på pyret. Pyret har lagt sig till rätta

nu. Så minst 1 gång till trodde bm att hon skulle träffa mig .Sedan Kommer det nog en

liten bebis. Håller tummarna att det är så. Vill inte gå över så nu får du gärna komma. 

Plus att sammandragningar o förvärkar avlöser sig varannat. Så spännande.


Snart innebandy inte spela för min del. Bara träffas o umgås o tjöta. O försöka

hålla reda på poäng o tid. Alltid lika spännande att göra detta. Älskar mina damer

som är med på detta. 

Av Linda Larsson - 5 november 2012 10:09

Så känner just nu. Jobbig känsla som jag hoppas försvinner. Ligger i sängen än o funderar på att gå upp. Men kommer inte på något som göra att jag vill gå upp. Ett litet kort inlägg från sängen. Ett litet kort på avkomman

Ovido - Quiz & Flashcards