Alla inlägg under maj 2013

Av Linda Larsson - 27 maj 2013 21:33

Känner idag att denna helg satt sina spår. Tröttrer som tusan. Jobba några

timmar i lördags fick väl sovit typ 3 timmar mellan fredagen o lördagen.

Efter man jobbat så hem sova en sväng trodde jag fick i allefall 1 timma.

Sedan var det att göra sig redo o fira världens bästa Jessica. En helt

fantastisk kväll det blev. Så många skratt, mycket dans, och några goa öl.

Var väl hemma vid tre. Så somna gött efter denna dagen. Men man har

ju världens bästa dotter som vakna vid åtta. Så la henne brevid mig i säng.

Hämta mat så låg vi där hade det jätte skönt. Klart vi somna om också.

Blev väckt vid halv tolv av min kärlek som åkt o handlat färskt bröd.

Han var så snäll o gjorde frukost. Även köpt en blomma för det var ju

ändå morsdag. Han är världens bästa man. Sedan hem till svärmor o

svärfar o fira Chrilles bror som fyllt år. Ganska så mycket man hunnit

denna helg. Vi avsluta med att grilla också så gött.


Så idag hade jag tänkt träna med fasen kännde att hemmet behövdes

städas så gjorde detta sedan blev klockan så mycket var ju tvungen

att storhandla. Är ju det jag alltid göra på måndagar men idag hann

jag inte det innan Chrille sluta.


Min kära tös blev 6 månader i lördags med. Känns jäkla konstigt detta

fortfarande. Jag är en mamma. Kan inte förstå det alltid. Jätte häftigt

är det. Man får inte glöma vad kul det är när det händer så mycket

nytt. Fast vissa dagar är inte lika roliga. Ibland så saknar jag jobba

vara ute o greja själv. Men som sagt dom dagarna kommer. Det är

ändå ganska så skönt att vara hemma.


Hoppas att det är fint väder imon med då blir det en promenix. Om någon

är sugen på att hänga med så hör av er.


 Nä dax att kolla lite på tvn innan det är dax för sängen.

Ni får en liten låt också


Puss på er

Av Linda Larsson - 21 maj 2013 11:45

Vissa dagar känns det som man bara skulle vilja ligga i sängen hela dagen. Känns som

jag sover jämt o ändå sååå trött. Idag kanske det beror på träningen från igår. Är det bara

jag som känner mig helt sämst dessa dagar man knappt går utanför dörren. Känns

som världens sämsta mamma som låter min onge vara inne hela dagen.

Finns det någon där ute som  känner likadant tro? Som sagt vissa dagar försvinner

min ork. Lovar att bli bättre för min egna skull o min dotter skull.


Träna igår. Älska core passet helt svett o man står typ still på en o samma plats.

Det gillar jag. Bokat mig på en del pass denna vecka hoppas komma iväg på dessa.

Hoppas Sambon kommer hem i tid. Tänkte försöka äta rätt nu. Har ju sämsta karaktär

som ger upp för lätt nu för tiden. Har aldrig varit sådan förut. Känns som det är mycket jag

ska ta tag i. Det blir inte lättare heller när sambon tjatar om gottit jämt... Så sätt behöver han

inte vara nyttig som jag. Men det är  nu jag känner att hans stöd behövs. Ja ja nu ska jag inte

gnälla mer. Hjälper inte ett skit. Bara att ta tag i det.


En ny sak att skriva upp på min lista över saker jag vill ha är dessa underbara skor.  

(Lånad bild)


Så snygga.... Så om jag kanske kunde få en förtidig present hade ju inte det varit fel.

Ibland så vill jag vara miljonär. Dubbel typiskt att man inte är det.


Min lista som jag börja skriva för ett tag sedan. Några ssker jag skulle vilja

göra under årets gång


*Gå ner i vikt (typ 20 kg)

*Fixa ett dop. Detta var ju 1 April

*Komma på ett namn till Tindra. Detta blev Vilda

*Köket skall bli klart

*Komma på vad jag vill göra i mitt liv(Alltså om jag skall plugga,nytt jobb eller starta eget?)

*Måla huset

*Börja träna igen som jag saknar mycket. ( Sakta men säkert har jag börjat)

*Försöka åka utomland men denna punkt får stå på reservlista. Lägger gärna

pengar på huset så man blir klar med det.

*Tindra fyller 1 år så ett kalas med får vi klämma in innan årets slut.

*Åka till böda. ( ska vi göra i sommar som man längtar)

*Ett par svea skor tack. Gärna snart

* Ett par skit snygga byxor som jag hittat. (Lola Chino slim fit - light pink)

*En systemkamer som jag blivit helt frälst i (Caono Eos 60D) 

*Fotografer min dotter så man har några fina kort som man kan hänga upp



Skulle tro att listan kommer bli längre kan jag lova.


Nä dax att ta tag i hemmet. Blev ett långt inlägg....

All kärlek till er där ute!!!


Av Linda Larsson - 19 maj 2013 22:48

Denna helg kan man inte klaga på. Fredag starta vi med att jag fixa mina naglar hos goa sissi. Hon håller på att utbilda sig så klart jag ställer upp så hon får öva. Blev så jäkla nöjd av resultatet. (Lägger upp en bild)

Lördagen var det ju Crusing här i Våran lilla stad Kungälv. Klart den bästa Crusingen på hela året. Som vanligt kom några kamrater ner från Nässjö. Alltid lika trevligt. Vi grilla, åkte massa bil, tjöta med massa folk. Som sagt en lyckad kväll. Vi kom hem ca 2. Lagom det. Och älskade onge var hos sin mormor och morfar. Det gick kanon för dom att passa henne. Lite saknad efter henne hade man. Men ändå lite skönt o vara fri. Var lite tyst imorse när man vakna. Att man kan sakna någon så. Så idag har man inte gjort så mycket. Som tur blev jag inte dålig bara trött. Men jag tackar alla som gjorde min kväll så rolig. Framför allt ett jätte tack till rightbacks som anordnar detta varje år.

Så nu blir det en ny vecka nya möjligheter. Hoppas på bra väder denna vecka så man kan vara ute o mysa. Älskar denna årstid då allt blir grönt. Nä dax o kryp ner o sova.

Ta hand om er

Ovido - Quiz & Flashcards