Alla inlägg under februari 2013

Av Linda Larsson - 22 februari 2013 14:54

Idag var det 7 minus när jag gick upp även när jag åkte till barnmorskan.

Solen var på väg upp. Det är så fint. Tror min favorit årstid är våren...

När allt börjar växa på nytt o det blir varmare. Alla vaknar till liv o blir gladare.

Så att säga så blev det en promenad på 7 km. Jösses vad den tog. JÄTTE trött nu.

Som sagt är ju jätte skönt att gå o lyssna på musik. Samtidigt så rensar man skallen.

Som sagt satt igår o kolla lite utbildningar och hitta faktiskt 3 st som verka intressanta.

Så betällde lite information om de. En starta eget kurs. Där allt som jag vill veta för

att klara mig. Detta är distanskurser så hoppas att jag klarar det, Vill så gärna göra

något av ,mitt liv.  Idag blir det fredagsmys skönt att få mysa bara vi två o lilla tjejen.

Är nog det bästa jag gjort i mitt liv att skaffa barn. Så söt o underbar hon är. Och

världens snällaste, Nä dax att krypa ner brevid flickan o mysa.


Så glad för min underbara sambo o lilla dockan som vi har. Älskar min familj.

Och alla mina underbara vänner ni har en speciell plats i mitt hjärta.     

Av Linda Larsson - 21 februari 2013 20:01

Idag har det varit en kanon dag. Jätte fint väder här hemma. Fick

en sådan vår känsla i kroppen när jag var ute o gick. Min nya hobby

ute o går minst 5 km försöker jag få det till. Hade lite mycket tankar.

Känner att jag måste göra något nu. Så skall se om jag kan lyckas med

det jag vill. Först gå en ekonomi utbildning så man har lite mer koll på

den biten. Min tanke är att jag vill starta eget företag inom åkeribranschen.

Som sagt en tanke som funnits länge nog. Så kan ju kolla om man lyckas.

Så om någon vet en bra ekonomikurs så får ni gärna säga till.


Imon är det fredag. Skönt o mysigt. Vi har bestämmt här hemma att vi

ska kolla på film o mysa. på dagen skall jag till barnmorskan igen. Bara

älskar att gå dit hon är ju världsbäst maria som jag går till. O nä det

är inga nya barn som är på väg om ni tror det. Sedan efter det tänkte jag

gå en promenad på typ 7 km hitta en karta på en runda. Lika bra o göra det

också. Hoppas att det är lika fint väder imon igen. Nä får kika vidare o se

om jag hittar en utbildning som passar mig



Av Linda Larsson - 17 februari 2013 19:26

Sitter här i soffan. Gottat ner mig under en filt o kollar på ett skit pogram enligt mig. Det heter min man kan. Förstår inte riktigt vad de tävlar om.

Ätit en god middag idag . Käka den nyss o idag var det baconlindad fläskfile med senapssås o ris. Jag har även idag varit ute o gått med mor o får. Eftersom hanen här hem kände sig lite sjuk. Blev ca 4,5 km. Gick o hälsa på våra gamla grannar. Kan ju säga att de är mina extra föräldrar. Var jämt där när jag var yngre.

Ganska så seg nu. Känns som sagt i kroppen att man inte gjort många knop de senaste året. Nä ska nog läsa i min bok så den blir utläst snart. Var ju några månader sedan jag börja läsa den. Har läst en annan bok av han innan. Gillar hans böcker. Väldigt spännande är de. Så jag kan rekommendera Johan Theorin böcker. En bra författare.

Av Linda Larsson - 11 februari 2013 14:24

Sitter här o kollar en unge i minuten. Jag har ju redan sett alla dessa avsnitt.

Men det är så fantastiskt att se det denna gång när man vet vad som händer

och hur de känner det. Efter jag vart gravid har jag blivit så bölig. Grinar åt allt

känns det som. Men just denna serie är helt bara grym. Man får sådana

återblickar från sin egna förlossning.


Tindra ligger här brevid mig o sover. Hon är lite trött idag. Som sin mamma.

Blir en lugn dag för oss sedan skall vi faktiskt åka o storhandla.

Skönt att stor handla 1 gång i veckan istället för att handla lite då o då. Sedan

är det nog mer ekonomiskt och bara slippa tjatet vad ska vi äta idag.


Nä det är dax nu för att börja träna igen skall skaffa ett kort efter denna månaden

Känner att min kropp börjar känna sig redo efter förossningen. Har ju varit

ute o gått en del promenader för att känna mig fram så nu skänns det skönt.

Tror jag behöver det eftersom ryggen börjar värka. Mitt gamla ryggskott

ger sig till känna. Sedan vill jag gått ner lite till Tindras dop så jag känner

mig något snyggare än idag. Fast det viktigaste är att jag mår bra. Vikten

gör mig inte så mycket ändå. Nä nu skall jag fortsätta grina lite till....

Av Linda Larsson - 6 februari 2013 17:17

Det är ju st patrick's day snart. Snart o snart typ 17 mars. Tänkte om man

skulle våga sig ut i stan o kika in på någon irlänsk pub. Är ju ganska så kul

o parta till de på sådana pubar. Så om någon är sugen så säg till.



Idag har varit en skön dag varit ute o gått en promenad med käraste Ninna o hennes

dotter. Skönt att slippa gå själv.  Igår spela jag innebandy. kan ju säga att jag är rätt

så seg. Konids är lika med noll. Men det är ju hur kul som helst. Ändå väldigt skönt

att komma igång. Börjat äta mindre oftare och inget socker. Hoppas på vikt ned gång

på detta sett. Jag trivs ändå men skulle bli lite glad om man kunde lyckas igen.


Snart helg vad händer då gott folk?

Av Linda Larsson - 4 februari 2013 15:00

Inatt innan jag skulle somna började tankarna. När jag ligger där o hör mina

sambo snarka inser jag hur mycket han betyder för mig. Träffa han för många

år sedan. Då jag hade en anna kille jag levde med. Jag o Chrille blev väldigt

bra kompisar med en gång. Men som sagt jag hade ju en annan o jag var aldrig

otrogen som nog många tror kanske. Jag är ingen sådan människa som kan med o såra

andra med flit. 


Men i allefall... Låg nu inatt o tänkte tillbaka hur allt varit. Jag

kan nog erkänna att jag inte var den lättaste att leva med ibörjan.Tycker nog

lite synd om Chrille då jag var väldigt betämmd med vissa saker. (Gick ju ur

ett förhållande som kanske inte var det bästa med lite lögner. Inget allvarligt

med gillar inte att får veta saker i efterhand när det gäller lån o pengar) Därför

var jag väldigt bestämmd. Glad att vi fick kontakt igen o började träffas igen.

Chrille har under dessa år typ 4 år lärt mig börja lita på folk igen. Sedan

har jag väldigt svårt att lita tjejer som jag kanske inte släpper in i mitt liv.

Finns anledning till det med. 


Vi har byggt upp ett förhållande där jag vågar  lita på han helt.

Även så pratar vi grymt mycket om det är något. Skrattar

massor ihop. Vi skaffade även ett barn ihop. Fast jag inte igentligen ville

men som sagt det är det bästa jag gjort nu kan jag erkänna.

Han är min bästa vän i mitt liv. Han har gjort mig till den lyckligaste

på denna jord. Han är även min blivade fästman. Fast när vi gifter oss

om vi gör det vet jag inte. Det får framtiden säga. Han är som sagt den

som jag älskar mest förutom min lilla tjej.  Jag är väldigt lyckli just nu.

Mitt liv känns bara så helt underbart.


Nä detta lätt ju rätt löjligt. Jaja så känner jag det. Nä nu är det dax att

åka o handla mat för denna vecka.


Ovido - Quiz & Flashcards